Dagens nyhet kräver en intervju med mig själv. Aftonbladet slutar ge ut Sofis mode efter årsskiftet. Vad tycker du om det? Det känns som en naturlig utveckling och en chans att lägga all fokus och resurser på vad jag tror är FRAMTIDENS mediaprodukt - theyouway.com. Hur känns det att tidningen läggs ner efter sju år? För 7 år sedan var "glossy weekly´s" på allas läppar. Mediaklimatet och läsarnas konsumtionsvanor har ändrats. Det har vi snappat upp och nu handlar det om att ta modejournalistiken till nästa nivå. Inspiration leder till transaktion och det är utgångspunkten i The You Way. Jag gillar att vi ligger i framkant, att vi vill utvecklas tillsammans med våra läsare och att vi inte står stilla och nöjer oss. Berätta om ett roligt Sofis mode-minne? Sofis sommarturné var en succé från start. Här är bilder från en oförglömlig kväll i Tylösand. Läktarna var fulla och mitt team (även kallade Sofis smultron) gav järnet på scen. Hurra! Inga fler tidningssidor? ELLE, Sofis mode och nu…? Det är dags för utveckling. Snart kommer ni att få se en printprodukt som inte finns på marknaden idag, arbetsnamnet är "Coffee Table Magazine". Produktionen är påbörjad och mer kan jag tyvärr inte berätta. Vad har du gemensamt med Stefan Ingves (riksbankschef), Karl-Johan Persson (koncernchef H&M) och Magdalena Andersson (finansminister) gemensamt? Vi alla hamnade i toppen på den HÄR listan över handelns 68 mäktigaste. Jag tycker det säger något om theyouway som varumärke. Vi har på kort tid etablerat oss på marknaden som en stark spelare. Hur kändes det att pryda så många omslag och stylingjobb? Det var en strategi från start och något som gav utdelning i form av försäljningssiffror. Men min chef, Anna Kult, fick övertala mig ett antal gånger. Klart jag tröttnade på mitt leende och fantasilösa poser många gånger... Det coolaste ni gjorde under sju år, du får bara välja en grej? En dröm blev verklighet - att ta läsarna över Atlanten och hem till mitt tak i New York. Vi shoppade, åt gott och sprang loppet 10 k i Central Park. Top 3 kändisar som du intervjuat och gillat? Heidi Klum, Justin Timberlake och Victoria Beckham. Och värsta? Lucy Liu var bra på att få en att känna sig som en obetydlig liten myra från Sverige. Vad ska du göra nu? Som Creative Director så gäller det att förbättra och utveckla theyouway. Jag kommer att fortsätta att blogga tillsammans med Anine och Pernille och komma på nya spännande inslag. Vår trio har mycket på gång! Ett spännande jobb smäller vi av i New York redan nästa vecka…GO GIRLS! Slutligen, något du vill tillägga? Ett stort jäkla TACK till alla fantastiska medarbetare som gjort tidningen möjlig, alla trogna läsare som hurrat på och samarbetspartners under åren som förverkligat idéer och drömmar till verklighet! ___ After 7 incredible years it´s time to move on. I am going to put all my energy and resources into, what I believe is the media product of the future - theyouway.com. We have a lot of exciting news ahead of us and I´m glad to welcome you onboard. Coming up next: a "coffee table magazine" under theyouway brand and a state of the art platform and logo for 2015. THANK you readers, coworkers and media partners for making Sofis mode THE glossy weekly!