Kommer ni ihåg när jag ganska nyligen pratade om projektet The Swedish Model? Från er feedback att döma verkar ni nämligen hålla med mig och initiativtagaren Kari Traa om att det får vara slut med skeva kroppsideal nu, vi är bättre än så. Men! Det räcker ju liksom inte med att VI är överens och hashtaggar bilder (även om det är så härligt hur många som faktiskt gjort det!). För att åstadkomma riktig förändring behöver vi höras också. Så nu har Kari Traa, som en del av upploppet för den här kampanjen, startat en Thunderclap. Vad är det ens undrar (väl!?) alla som inte är födda på 90-talet? Jo! Det är ett sätt att sprida ett budskap på samma tidpunkt, till många människor via sociala medier. Thunderclap är som ett fiffigt verktyg som gör att du kan ”donera” ett inlägg på den av dina sociala mediekanaler du själv väljer. När du godkänt att Thunderclap får publicera ETT inlägg med ett bestämt budskap, en bestämd tid på en bestämd dag, så blir du del av en opinionsvåg, som utsatt dag och tid sannolikt kommer att trenda och på så sätt sannolikt också nå rätt makthavare – i detta fall inom modeindustrin. Är du med? Annars finns det ev mer pedagogiskt förklarat här där du som av en händelse också kan gå med! Kom igen, nu gör vi det här ihop. Fatta mäktigt om vi lyckas!? Kram Sofi I samarbete med Kari Traa.